Workday prisas av Gartner

29 augusti 2017 11:55

Workday har återigen erkänts som ledare "Magic Quadrant, för personalhantering i molnet för mellanstora och stora företag" av analysföretaget Gartner. Det är andra året i rad som Workday får erkännandet.

- Vi är stolta över att Gartner har utsett Workday till en ledare inom molnbaserad personalhantering för andra året i rad. Med mer än 70 procent av våra kunder i produktion, med en kundnöjdhet på över 95 procent och med pågående leveranser av nyckelinnovationer, fortsätter vi att se vår växande kundbas som realiserar affärsvärde och driver framtida tillväxt tillsammans med Workday, säger Cristina Goldt, vice president, HCM products, Workday.

Kunddriven innovation är kärnan i Workdays produktstrategi, med ett ständigt engagemang för att lyssna och förstå kundernas behov, för att kunna bygga produkter som hela tiden förändrar hur de fungerar. Det här inspirerade till två nya erbjudanden förra året. Workday Learning är en applikation som erbjuder en personifierad, social och interaktiv lärandeupplevelse för organisationer till att uppmuntra karriärsutveckling vid varje nivå av en anställds livscykel. Workday Planning är den första planerings, budgeterings och prognostiserings applikation som kombinerar ekonomi och personalhantering med analyser och transaktioner i ett och samma system.

Läs mer på Workdays hemsida:

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Workday