För första gången i historien markerades Världshälsodagen på alla Webhelp-kontor, även på S:t Persgatan i Norrköping med över 300 medarbetare.

Webhealth-konceptet togs fram under förra året i Storbritannien och blev en succé som företaget nu delar med alla sina 50 000 medarbetare runt om i världen. Webhealth innehåller allt från gratis frukt på kontoret, till medarbetarstyrda aktiviteter som promenadklubbar och medarbetarnas egna recept som delas och samlas i kokböcker. Webhelp bidrar även med informationskampanjer kring friskvård och kosthållning samt teman som finansiellt välmående och pensionsplanering.

- Många företag har program för att främja regelbunden motion för sina medarbetare och att äta rätt. WebHEALTH omfattar så mycket mer än detta för våra medarbetare; t.ex. finansiellt välmående, att skriva tacksamhetsdagböcker, och vår allmänna mentala hälsa, informerar Arvid Svensk, Chief HR Officer på Webhelp i Norden.

Webhelp har flera entusiastiska medarbetare som brinner lite extra för vår hälsa. Dessa medarbetare får rollen som "WebHEALTH Warriors" och koordinerar aktiviteterna på kontoren, t.ex. i samband med Världshälsodagen som uppmärksammas den 7 april.

Webhelp i Sverige
Webhelps verksamhet i Sverige omfattar bland annat contact center och kundservice via telefon, e-post och chatt för företag som Nespresso, Viasat, Cancerfonden och Telenor. Webhelps främsta resurs är det nätverk av medarbetare som arbetar som rådgivare och arbetar för att lösa problem, förklara och förenkla för kunder. Verksamheten inkluderar även konsulttjänster kring lösningar, analys, design och utveckling. I Sverige finns Webhelp etablerade i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Kalmar, Östersund, Umeå, Ånge och Piteå.