Returpack är Östergötland läns friskaste företag - kan bli Sveriges Friskaste Företag

23 januari 2020 08:47
Returpack är Östergötland läns friskaste företag och går nu vidare som en av sju nominerade i landet till att vinna utmärkelsen Sveriges Friskaste Företag 2019. Priset, som i år delas ut för tredje året i rad, går till det företag som lyckats bäst med att skapa en sund arbetsplats där medarbetarna mår bra och där jobbet är en bidragande faktor till hälsa och livskvalitet.

– Vi är oerhört stolta över utmärkelsen! Som det hållbarhetsföretag vi är, så är den ett viktigt kvitto på att vårt hållbarhetsarbete genomsyrar hela organisationen och att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet, säger Ulrika Magnusson HR-och Hållbarhetschef på Returpack.

Bakom utmärkelsen står hälsoföretaget Feelgood tillsammans med en jury bestående av experter inom arbetsmiljö och hälsa.

– Genom att arbeta systematiskt med arbetsmiljö, hälsa och säkerhet som en viktig del av företagskulturen, har Returpack skapat en arbetsplats med engagerade och initiativrika medarbetare. Ett inspirerande exempel med fokus på det friska som fler organisationer kan lära av, säger Joachim Morath, VD Feelgood.

Tävlingen har varit öppen för alla organisationer i Sverige och totalt har drygt 160 företag deltagit. Vinnaren presenteras i mars 2020 och kommer att utses av juryn som består av Göran Hägglund, styrelseordförande för Feelgood, Irene Jensen, professor i företagshälsa, Göran Johnsson tidigare ordförande för IF Metall, Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR samt Joachim Morath, VD för Feelgood.

– Det finns direkta kopplingar mellan friska organisationer och deras förmåga att prestera goda resultat. Med den här utmärkelsen vill vi lyfta fram de organisationer som lyckats extra väl med sitt hälso- och arbetsmiljöarbete och som kan inspirera andra. säger Göran Hägglund, styrelseordförande för Feelgood och juryns ordförande.
Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Feelgood