För andra året i rad har svenska CryptoGuard blivit utsett till både det prestigefyllda priset Gasell av Dagens industri och Superföretag av Veckans Affärer i samarbete med Bisnode. Dessa två nomineringar är båda bevis på att CryptoGuard fortsätter vara ett av Sveriges snabbast växande och lönsamma företag.De hårda kriterierna för Gasell-nomineringen inkluderar konsekvent, organisk och lönsam tillväxt under minst fyra år. Ytterligare ett antal högt ställda kriterier måste uppfyllas för att bli ett Superföretag. Det handlar om att öka både omsättning och vinst samtidigt som företaget måste visa på stabilitet och långsiktighet i affären. Runt en promille av Sveriges alla företag kvalar in på listan över Superföretag och i år var 728 företag kvalificerade.
Kjell Carlswärd, VD, är mycket glad och kommenterar vinsterna: "Vi är mycket stolta och glada över dessa priser, för andra året i rad. Jag skulle vilja passa på att tacka våra engagerade medarbetare, kunder och partners som tillsammans har gjort detta möjligt. Detta bevisar att vårt hårda arbete har givit resultat och att intresset är fortsatt stort för våra produkter och lösningar."
CryptoGuard är en ledande aktör som utvecklar och levererar krypteringssystem för digital-TV-operatörer. CryptoGuards lösning är känd för sin flexibilitet, anpassningsförmåga och skalbara affärsmodell, vilket gör det till ett lönsamt alternativ för även små operatörer som är i behov av att digitalisera sina TV-tjänster och säkra sina innehållsintäkter.
CryptoGuard grundades 2007 och har sedan dess försett digital-TV-operatörer i Sverige och internationellt med kryptering av DVB och IPTV. Under de senaste åren har företaget haft en betydande tillväxt och idag används CryptoGuards produkter i mer än 50 länder av 250 olika operatörer. Under de senaste åren har företaget även utvecklat säkerhets- och distributionslösningar för TV i mobila enheter.