Jonas Svensson kommer tidigare från en roll som COO för Netadmin.

2015 förvärvades Netadmin av Volaris Group Inc. Sedan dess har bolaget haft en stadig tillväxt och fått ett flertal nya kunder.

Jonas Svensson inledde sin karriär på Netadmin 2010 och har det senaste året varit bolagets COO. Svensson har spelat en viktig roll i Netadmin strategi, tillväxt och operativa resultat. Mats Ekelund kommer även fortsättningsvis arbeta nära bolaget som ingår i hans portfölj inom vertikalen "Communications and Media" hos Volaris.

"Netadmin är ett starkt bolag på en spännande resa," säger Ekelund. "Jonas har spelat en viktig roll på den resan de senaste åren och är rätt person att leda bolaget framåt. Alla bolag inom Volaris har ett fokus på att förädla talanger och investera i personal. Jonas är ett bra exempel på det."

"Jag ser fram emot att fortsätta resan vi har påbörjat. Vi har en beprövad produkt, en tydlig produktstrategi och en stark kundbas vilket ger bolaget en stor potential. Vi har skapat en bra grund och fokus ligger på att fortsätta skapa värde för våra kunder," säger Svensson.

Om Netadmin Systems
Netadmin Systems utvecklar och marknadsför affärs- och verksamhetsstödjande system för fibernätverksoperatörer. Bland kunderna finns Telia, Telenor och många av de svenska stadsnäten samt fiberoperatörer i ett flertal europeiska länder, såsom Norge, Holland, Schweiz och Storbritannien.

Företaget ägs av Volaris Group som är en del av Toronto-baserade Constellation Software Inc. För mer information, besök www.netadminsystems.com

Jonas Svensson, CEO
jonas.svensson@netadminsystems.com