Smart Sports Recruitment är en unik digital svensk tjänst som skapades med visionen om att ge alla studenter möjligheten att kombinera idrott och studier på college i USA. Bolaget grundades 2019 av iDeal of Sweden-avhopparna David Hellstedt och Oscar Thelin samt Robin Henriksson. SSR har nu rekryterat Landeskog som delägare och huvudambassadör för deras verksamhet, både i Sverige, Europa och världen.
- Jag fick direkt ett bra intryck av Oscar och David som driver SSR, och kände att det var en spännande resa jag ville följa med på. I mitt ambassadörskap ska jag bidra med allt jag kan och delägarskapet tillåter mig att använda mitt breda kontaktnät för att få SSR att växa så mycket det bara går. Jag flyttade själv till Nordamerika när jag var 16 år och med den erfarenheten känns detta som en perfect match, säger Landeskog.

Gabriel Landeskog är klient i innehållsbyrån Next Level Group (NLG). Även NLG kliver in som delägare i SSR.
- Vi på SSR är otroligt stolta och hedrade att Gabriel ansluter till oss och tror på vår verksamhet. Gabriels kunskaper och kontaktnät är en nyckel för att genomföra vår aggressiva tillväxtplan, och vi tror att samarbetet kommer bära frukt både nu och lång tid framöver.
Även NLG:s huvudklient Peter Forsberg har kopplingar till Colorado där han är ex-spelare och hyllad hjälte.
- Jag tror SSR kan erbjuda en fin möjlighet att kombinera studier med hockey. Gabbe åkte över till Nordamerika som ung och kom in i kulturen på ett bra sätt vilket säkerligen har hjälpt honom i NHL. Jag förstår att han går in i detta projekt med SSR och NLG, säger Forsberg.