Detta vill 22-åriga Rebecka Fredriksson, vd och grundare på Media House byRF, förändra. "Jag vill lyfta ridsportsprofiler och ge branschen en digitaliserad makeover".

Sociala media är en stor och viktig del av mångas vardag, men utvecklingen har inte riktigt kommit till hästvärlden än. Rebecka Fredriksson har alltid älskar media och framför allt bloggar, men har varit frustrerad över att standarden inom ridsporten är låg. "Det beror till stor del på att ridprofiler inom hästlivet inte har fått något bolag som tror och lyfter deras kommersiella värden. Företag utanför branschen har inte upptäckt vilken affärspotential ridsport och hästliv besitter, men detta vill jag upplysa dem om."

Media House byRF startades hösten 2018 och lanserades under våren 2019. Det första som mediebolaget lanserar är en bloggplattform inom ridsport – Blog byRF. Den internationella dressyrryttaren och inspiratören Lina Dolk är den första Profilen som flyttar sin blogg till plattformen.

"Lina Dolk är en av Sveriges absolut bästa ungdomsryttare och rider på landslagsnivå. Hon har byggt sig ett tungt varumärke i branschen och är en stor förebild för många ryttare, inklusive mig själv. Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta tillsammans med henne".

Media House byRF har även värvat Youtube-profilerna Anna och Emma Elfstrand till sin plattform, som har över 40 000 prenumeranter på sin kanal. Bolaget kommer fortsätta värva intressanta profiler och snart påbörja produktion av podcasts.

På https://mediahousebyrf.se kan ni läsa mer om bolaget och https://liinadolk.blogbyrf.se hittar ni Lina Dolks blogg.