Holistic nominerat till Årets hälsoföretag 2017

Den 12 september blev det klart att Norrköpingsbaserade Holistic Sweden AB har blivit nominerat till Årets hälsoföretag 2017 av Swedish Health Awards.

14 september 2017 12:08

Swedish Health Awards är ett pris som uppmärksammar människor, företag och produkter inom området hälsa i samband med Sveriges stora hälsomässa Allt för hälsan som äger rum i Stockholm 10-12 november 2017.

- Vi är otroligt glada för nomineringen till Årets hälsoföretag eftersom det uppmärksammar att vi faktiskt lever som vi lär och att vårt arbete gör skillnad, säger Peter Hencz, vd för Holistic Sweden AB.

Holistic är nominerat eftersom det är ett företag som vill skapa en friskare och mer kärleksfull värld genom att hjälpa människor ta kontroll över sitt liv och leva medvetet, i hälsa och balans både till kropp och själ. Med Kärlek, Sanning och Ansvar som ledord visar Holistic att man kan bygga ett lönsamt företag på en holistisk värdegrund.

- På Holistic inleder vi varje arbetsdag med 20 minuters meditation, på arbetstid. Vi har även två vilorum med mindfulnesstolar, en yogasal, hälsofrukost en gång i veckan samt gym, bastu och ett generöst friskvårdsbidrag, säger Peter Hencz.

Holistic är nominerat i totalt sju kategorier:
Årets hälsoföretag
Årets antistress-produkt med produkten StressBalans
Årets magprodukt med produkten LactoVitalis Pro
Årets förkylningsprodukt med produkten ImmunStark
Årets näringsboost med produkten SuperVitalis
Årets detoxprodukt med produkten UltraDetox
Årets seniorprodukt med produkten BenStark

Prisutdelningen för Årets Hälsoföretag delas ut på galamiddagen den 9 november. För övriga kategorier som Holistic är nominerat i sker prisutdelningen på Allt för hälsan-mässan den 10 november.

Det är inte första gången som Holistic uppmärksammas av denna typ av utmärkelser. Tidigare i år blev Holistics grundare och ägare, Bertil Wosk, nominerad till Årets Hälsofrämjande chef av ledarskapstidningen Chef. Du kan läsa mer om det i vårt nyhetsrum på https://www.mynewsdesk.com/se/holistic

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Holistic Sweden AB