Gratis mäklarvärdering i Linköping med ny bostadsapp

19 februari 2020 10:58
Genom bostadsappen Habity kan nu användare i Linköping få en värdering av sin bostad, utförd av en lokal mäklare, direkt i appen. Teamet bakom tjänsten vill göra bostadsmarknaden mer transparant - och är först med att samla alla bostäder i Sverige på en och samma plats.

— Linköping är en viktig marknad för oss och vi har många bostäder anslutna redan nu. I ett led att förenkla processen att sälja sin bostad möjliggör vi nu första steget att med några knapptryck starta processen att få sin bostad värderad av en mäklare.

Vår vision är att göra processen att köpa, sälja och underhålla sin bostad betydligt enklare och på vis skapa helt nya förutsättningar på marknaden, säger Marcus Abler VD på Habity.

I appen kan man ansluta till sin bostad genom BankID. Då ser tjänsten var man är folkbokförd och på så vis skapas en bostadsprofil. Man kan också med hjälp av BankID boka alla typer av tjänster som rör hemmet, direkt i appen. En av dessa tjänster är den nya funktionen där man kan få en värdering av sin bostad. Värderingen görs av en mäklare i Linköpings kommun, för att den ska bli så korrekt som möjligt.

Habity satsar stort på att förändra den svenska bostadsmarknaden i grunden. Genom att visa alla bostäder som finns i Sverige, även sådana som inte är till salu, vill de skapa en ökad rotation på bostadsmarknaden. Habitys tjänst är på så vis unik inom sitt fält, då de för första gången samlar allt för bostaden på en digital plats. Något ingen annan plattform tidigare gjort.

Habity grundades år 2017 av Marcus Abler och Fredrik Rimmius. Bland företagets investerare märks bland annat Schibstedt.
Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Marcus Abler, VD och medgrundare Habity