Grant Thornton växer – vill anställa i Linköping

Näringslivet i Linköping växer och utvecklas samtidigt som befolkningen ökar. Ett företag som märker av den positiva utvecklingen är Grant Thornton.

29 januari 2020 09:39

I takt med att kunderna blir fler har revisions- och rådgivningsföretaget ett stort rekryteringsbehov. I dagarna inviger man ett helt nytt kontor för att möta framtiden – och för att erbjuda stadens entreprenörer en ny mötesplats mitt i centrala Linköping.

I Linköping finns såväl väletablerade som nya teknikbolag inom framtidsbranscher som it, miljöteknik och medicin. Samtidigt växer besöksnäringen och skapar nya jobb. Grant Thornton, som erbjuder tjänster inom revision, ekonomiservice, lön, skatt och rådgivning, vänder sig till medelstora tillväxtbolag och har i dagsläget cirka 35 medarbetare i Linköping. Nu ser man ett stort behov av att anställa fler.

- Vår rådgivning till entreprenörer syftar till att hjälpa dem och deras bolag att växa och utvecklas. Med det marknadsfokus vi har, så växer vi med våra kunder. Inom tre år ser jag framför mig att vi vuxit med 10-15 nya medarbetare. Vi söker personer som har några års erfarenhet inom revision, redovisning, lön och skatt, säger Carolina Jonasén Frogedal, kontorschef Grant Thornton i Linköping.

Grant Thornton har funnits i Linköping i över 20 år. För att klara expansionen har man nu byggt om sina lokaler i Filbyterhuset, vid Stora Torget. En anledning är att skapa fler kontorsplatser för att kunna anställa fler. Det handlar också om att möta behovet av olika typer av arbete; enskilda rum för att kunna fokusera, öppna landskap som underlättar teamarbete och rum för snabba kundmöten. Kunder kan även låna mötesrum på kontoret.

Moderniseringen är också en del i att skapa en mötesplats för företagare i Linköping. Efter den stora renoveringen planerar man att ha event, nätverksträffar och seminarier i egna lokaler. De nya lokalerna firas med invigning den 5 februari. Då är det öppet hus för Linköpings näringsliv med nätverkande och en traditionell bandklippning.

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Carolina Jonasén Frogedal, Grant Thornton