Flygjätten väljer Workday

20 mars 2018 14:43
Flygbolaget Finnair har gått live med Workdays HR-system. Detta för att förbättra sina anställdas användarupplevelse och att effektivisera HR-arbetet.

Organisationen som har 5 500 anställda räknar med att rekrytera ytterligare 1 000 anställda de närmaste åren och behöver ett starkt HR-system för att stödja sina ambitiösa planer. Finnair väljer att samarbeta med Workday för att stödja sin digitala HR-omvandling, då de lägger stor vikt på en bra medarbetarupplevelse.

Utrullningen inkluderar ersättning, frånvaro och förmåner till företagets 5 500 anställda, som främst finns i Finland men också i totalt 20 ytterligare länder.

I fas två inkluderas Workday Talent och Advanced Compensation och framöver planerar man också att använda Workday Recruiting. Performance Management ska precis sättas igång och förväntas leda till ökat användande bland de anställda under de närmaste månaderna.

- Finnair är ett extremt väl respekterat varumärke i Norden och övriga världen. Det är avgörande att bolagets starka arv bevaras när organisationen växer och medarbetarnas upplevelse av bolaget är kärnan i detta," säger Mattias Bolander, regionchef, Nordics på Workday.

Valet av Workday ger flera fördelar enligt Finnair.

- Att arbeta med Workday gör det möjligt för oss att centralisera många aktiviteter i ett system som de anställda kan använda via självservice. Workday tar HR till nästa nivå och hjälper oss att stötta vår affär bättre, säger Johanna Hulkko, Head of HR services, Finnair.
Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Mattias Bolander, Workday