Envima förstärker styrelsen

Miljö- och hållbarhetskonsultbolaget Envima växer starkt och förstärker nu styrelsen med ytterligare tillväxtkompetens.

Envimas vision är en hållbar framtid och företaget är idag en ledande och växande aktör inom miljö- och hållbarhetsfrågor. Sedan starten 2001 har tusentals kunder fått hjälp framåt inom miljö- och hållbarhetsområdet som under tiden ökat dramatiskt i styrka och aktualitet.

– Jag är glad varje dag när jag går till jobbet! Våra kunders och medarbetares engagemang och kompetens gör verkligen skillnad och hållbarhetsfrågorna angår alla företag. En hållbar framtid är inte bara nödvändig utan också möjlig, säger Anna Axelsson, vd för Envima.

Sedan 2019 har Envima ett aktivt och externt styrelsearbete. Nu utökas styrelsen med ytterligare kompetens inom tillväxt när Jörgen Aronsson, medgrundare och vd för snabbväxande affärsystemskonsulten Implema, ansluter som ledamot.

– Jag ser fram emot att addera mina erfarenheter från att leda digital transformation till Envimas viktiga tillväxtresa. Envima är ett fantastisk företag med en stark kultur och en värdegrund som jag delar. Hållbarhetsfrågorna ökar i styrka och jag ser fram emot att vara med och bidra”, säger Jörgen Aronsson, tillträdande styrelseledamot.

- Förändrings- och tillväxtarbete kräver professionalitet från styrelsenivå ned till varje enskild medarbetare. Jag är stolt och glad över att sätta än större fokus på tillväxt av vårt bolag i en tid när så många människor och företag blir allt ambitiösare i sitt arbete att skapa en hållbar framtid, säger Anders Johansson, medgrundare och ägare av Envima.